Kraków, dnia 01.10.2025 roku.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Przedmiot zamówienia:
„Termomodernizacja budynku mieszkalnego, ul. Padniewskiego 4 w Krakowie”
Nazwa i adres Zamawiającego:
Towarzystwo Budownictwa Społecznego „Krak-System” S.A.
ul. Śliwkowa 6,
31-982 Kraków
- Opis przedmiotu zamówienia
 
Przedmiotem zapytania o cenę jest wykonanie:
- Docieplenia ścian zewnętrznych budynku wraz z wymianą orynnowania (rury spustowe i rynny), ocieplenie podcieni, ścian kolankowych, wykończenie tynkiem na warstwie siatki zbrojonej.
 - Docieplenie stropu garażu podziemnego.
 - Izolacja rurociągów centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej w pomieszczeniach nieogrzewanych przy zaworach, w miejscach niezaizolowanych czy z uszkodzoną izolacją.
 - Docieplenie dachu wraz z wymianą pokrycia, wykonanie nowych obróbek, uszczelnienie połączeń.
 - Wymiana stolarki okiennej klatek schodowych.
 - Montaż nowych obróbek blacharskich,
 
zgodnie z Audytem energetycznym oraz na podstawie dokumentacji projektowo-kosztorysowej termomodernizacji budynku mieszkalnego przy ul. Padniewskiego 4 w Krakowie.
Szczegółowe wytyczne dotyczące realizacji zadania przedstawiono w dokumentacji projektowej, która zawiera również przedmiar robót.
Zamawiający zwraca uwagę, że załączony przedmiar jest dokumentem, którego celem jest ułatwienie skalkulowania ceny ofertowej, jednak za kalkulację wynagrodzenia ryczałtowego na podstawie przedmiaru odpowiada wyłącznie Wykonawca który składa ofertę. Zawarte w przedmiarze zestawienia mają zobrazować skalę prac do wykonania i pomóc w oszacowaniu kosztów, z tego powodu przedmiar należy uznać za dokument pomocniczy.
Zamawiający zaleca przeprowadzenie wizji lokalnej, po wcześniejszym umówieniu z
- Januszem Wojtkowiakiem tel. 533 227 959
 
Zakres prac:
- Docieplenie ścian zewnętrznych budynku wraz z wymianą orynnowania (rury spustowe i rynny), ocieplenie podcieni, ścian kolankowych, dobór kolorystyki elewacji oraz projekty detali architektonicznych.
 - Docieplenie stropu garażu podziemnego.
 - Izolacja rurociągów centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej w pomieszczeniach nieogrzewanych przy zaworach, w miejscach niezaizolowanych czy z uszkodzoną izolacją.
 - Docieplenie dachu wraz z wymianą pokrycia, wykonanie nowych obróbek, uszczelnienie połączeń.
 - Wymiana stolarki okiennej klatek schodowych.
 - Montaż nowych obróbek blacharskich.
 - Prace na elewacji, które wynikają z konieczności likwidacji kolizji istniejących elementów (balustrad, rynien, rur spustowych, kratownic) z nowym dociepleniem budynku oraz prace które należy wykonać w związku z koniecznością demontażu i ponownego montażu niektórych elementów np.: stop ptaki, siatki przeciw ptakom.
 
UWAGA :
W czasie prowadzenia prac należy zapewnić dostęp mieszkańcom bloku do klatek schodowych.
Zamawiający przewiduje możliwość wyłączenia z użytkowania części parkingu, wyłącznie w wyjątkowych przypadkach gdy Wykonawca wskaże konkretne dni.
W celu wykonania robót Zamawiający wyklucza zastosowanie innych materiałów niż wskazane w projekcie, chyba, że Zamawiający wyrazi na zmianę zgodę.
Przed rozpoczęciem prac, w celu zabezpieczenia przed dostępem osób nieuprawnionych. należy wygrodzić teren wokół placu budowy.
W przypadku realizacji robót przy istniejących elementach elewacji budynku należy je dokładnie zabezpieczyć poprzez oklejenie taśmą ewentualnie zamontować folię ochronną, zabezpieczyć drzwi wejściowe, szyby, profile.
Wszystkie odpady budowlane należy gromadzić w kontenerze lub specjalistycznych workach na odpady budowlane. Wykluczone jest zrzucanie odpadów do kontenera bez zastosowania zsypu. Wszelkie zabrudzenia chodnika, kostki należy usuwać na bieżąco.
Wykonawca odpowiada za wywiezienie i utylizację wszystkich odpadów, zabronione jest pozostawienie odpadów budowlanych przy śmietniku.
Wykonawca będzie na bieżąco dbał o porządek na zewnątrz i w klatkach schodowych, – należy codziennie sprzątać zabrudzenia w związku z prowadzonymi pracami.
Wykonawca w ramach zawartej umowy zakupi wszystkie materiały potrzebne do realizacji robót i udzieli gwarancji.
- Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.
 - Termin lub okres wykonania zamówienia
 
Prace muszą zostać wykonane do dnia 10.04.2026 r.
- Warunki udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków.
 
W postępowaniu mogą brać udział Wykonawcy, którzy:
- prowadzą działalność gospodarczą w zakresie objętym przedmiotem zamówienia,
 - posiadają zdolność techniczną i zawodową do wykonania przedmiotu zamówienia,
 
przy czy za spełnienie powyższego warunku Zamawiając uzna fakt:
Zakończenia realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych, polegających na termomodernizacji budynku mieszkaniowego wielorodzinnego o powierzchni ocieplonych ścian zewnętrznych powyżej 800 mkw, w okresie ostatnich pięciu lat prowadzenia działalności gospodarczej a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem co najmniej nazwy zadania, zakresu wykonanych prac, terminu realizacji, nazwy podmiotu, na rzecz którego wykonano usługę. Należy załączyć dokumenty potwierdzające należyte wykonanie usługi a więc protokół końcowy odbioru prac z którego będzie jednoznacznie wynikać należyte wykonanie usługi lub referencje z których będzie jednoznacznie wynikać ilość wykonanych prac, termin ich realizacji i jakość wykonanych robót.
- posiadają zdolność finansową i ekonomiczną do wykonania przedmiotu zamówienia.
 - udzielą 5-letniej gwarancji na zrealizowany przedmiot zamówienia.
 
Wykonawca zobowiązuje się wykonać przedmiot zamówienia siłami własnymi. Zlecenie robót podwykonawcom, wymaga pisemnej zgody Zamawiającego.
- Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu.
 
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu Wykonawca podpisuje formularz oferty, wypełnia załączniki i składa oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
- Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami.
 
Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują sobie za pośrednictwem poczty elektronicznej (e – mail).
Adres e – mail Zamawiającego do korespondencji:
janusz.wojtkowiak@krak-system.com.pl
Osobą upoważnioną do kontaktowania się z Wykonawcami jest: Janusz Wojtkowiak,
tel. 533 227 959.
- Opis sposobu przygotowania oferty
 
Oferta powinna być sporządzona w języku polskim w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Oferta jest składana na adres mailowy: janusz.wojtkowiak@krak-system.com.pl
Ofertę należy złożyć w PLN. Rozliczenia z Wykonawcą będą prowadzone w PLN.
Oferta powinna być:
- sporządzona zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszego zapytania ofertowego (formularz oferty),
 - musi być kompletna tj. zawierać wszystkie elementy wymagane w zapytaniu ofertowym i być zgodna z jego treścią,
 - podpisana przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu.
 
W przypadku podpisywania oferty lub załączników przez pełnomocnika pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy powinno być dołączone do oferty w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
Każdy Wykonawca może złożyć tylko jedną ofertę. Każdy Wykonawca ponosi wszystkie koszty związane ze sporządzeniem i złożeniem oferty jak i wszystkie koszty wynikające z prowadzonego postepowania.
W przypadku braku dokumentów lub złożenia dokumentów nieprawidłowych oferty nie będą rozpatrywane.
- Miejsce i termin składania ofert
 
Oferty w formie pisemnej należy przesłać do Towarzystwa Budownictwa Społecznego „Krak-System” S.A., 31-982 Kraków, ul. Śliwkowa 6, na adres mailowy zamawiającego:
janusz.wojtkowiak@krak-system.com.pl
w nieprzekraczalnym terminie do dnia 10.10.2025 r. do godziny 1200
Oferty złożone po tym terminie nie będą rozpatrywane.
- Kryteria oceny ofert
 
Dla celów porównania ofert w zakresie kryterium oceny ofert brana będzie pod uwagę cena netto określona w Formularzu Oferty.
- Wymagania dotyczące wadium
 - Każdy oferent przystępujący do przetargu obowiązany jest przed złożeniem oferty wpłacić wadium w kwocie 20 000,00 zł (słownie: dwadzieścia tysięcy zł).
 - Wadium płatne przelewem na konto Zamawiającego w banku PKO BP, rachunek numer 24 1020 2892 0000 5802 0017 4425 z podaniem w tytule: „Wadium – Padniewskiego 4”.
 - Kserokopie dowodu wniesienia wadium należy dołączyć do składanej oferty.
 - Zamawiający zatrzymuje wadium, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
 - a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia na warunkach określonych w ofercie,
 - b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
 
c)zawarcie umowy w sprawie zamówienia stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
- Dyspozycje w zakresie zwrotu wniesionych wadiów Oferentów, których oferta nie zostanie wybrana. Zamawiający przekaże na konto wskazane przez Oferenta w ciągu 14 dni roboczych od daty rozstrzygnięcia przetargu, lecz nie później niż następnego dnia po upływie terminu związania ofertą.
 - Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
 - Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania oferty
 - Oferta nie zabezpieczona wadium zostanie odrzucona bez rozpatrywania.
 - Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
 - Zamawiający wymaga wniesienia przez Wykonawcę, zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
 - Wykonawca, którego oferta zostanie wybrana będzie musiał wnieść zabezpieczenie należytego wykonania umowy w wysokości 2% ceny ryczałtowej brutto.
 - Wykonawca może wnieść zabezpieczenie w jednej lub kilku następujących formach:
 
- pieniądzu (wpłacanym przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego),
 - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym,
 - gwarancjach bankowych,
 - gwarancjach ubezpieczeniowych,
 
- Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy najpóźniej w terminie 7 dni od daty sporządzenia umowy.
 - Oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia należytego wykonania umowy musi być dostarczony do Zamawiającego najpóźniej w terminie 14 dni od daty sporządzenia umowy.
 - Zabezpieczenie należytego wykonania umowy zostanie zwrócone Wykonawcy przez Zamawiającego w następujących terminach:
 
- 70% wysokości zabezpieczenia (w kwocie nominalnej) – w terminie 30 dni od dnia bezusterkowego odbioru robót przez Zamawiającego,
 - 30% wysokości zabezpieczenia (w kwocie nominalnej) – w terminie 30 dni od daty przeglądu pogwarancyjnego przeprowadzonego zgodnie z umową pod warunkiem, że nie zostaną ujawnione wady wykonanych robót termomodernizacyjnych budynku.
 
- Zabezpieczenie należytego wykonania umowy przepada na rzecz Zamawiającego w przypadku rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy lub nieusunięcia ujawnionych wad do terminu upływu gwarancji (rękojmi) wykonanych robót.
 - Warunki umowy
 - Zamawiający przewiduje wypłatę za roboty w transzach nie częściej niż jeden raz w miesiącu. Fakturowanie każdego z etapów prac, realizowane będzie w oparciu o protokoły częściowego odbioru w których będzie podany procent zaawansowania. Wartość faktur częściowych stanowić będzie max. 90% wartości wykonanych prac. Pozostałe 10% zostanie rozliczone po zakończeniu wszystkich prac na podstawie protokołu końcowego.
 - Wykonawca ma obowiązek zgłaszania do odbioru wszystkie roboty zanikające i ulegające zakryciu i nie może przystąpić do dalszej realizacji prac bez ich odbioru przez inspektora nadzoru. Jeżeli Wykonawca nie poinformuje Zamawiającego o powyższych faktach i Zamawiający z tego powodu nie dokona odbioru prac zanikających i ulegających zakryciu, Wykonawca zobowiązany jest na żądanie Zamawiającego odkryć te roboty na własny koszt, a następnie przywrócić roboty do stanu jak w dniu zgłoszenia żądania.
 - Informacje pozostałe
 - Wykonawca uwzględniając wszystkie wymogi, o których mowa w dokumentacji, w cenie ofertowej, musi ująć wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia, niezbędne do prawidłowego i pełnego wykonania przedmiotu zamówienia.
 - Podstawę do obliczenia ceny stanowi dokumentacja projektowa i wizyta w terenie.
 - Cena ofertowa jest ceną ryczałtową i musi zawierać wszystkie koszty związane z wykonaniem całego zakresu przedmiotu zamówienia, łącznie z obowiązującym podatkiem VAT, ewentualnymi zniżkami i upustami zaproponowanymi przez Wykonawcę. Zaproponowana przez Wykonawcę cena jest ceną ostateczną i nie może ulec zmianie. Wykonawca winien dokonać dokładnego rozeznania w terenie i skalkulować cenę w sposób szczególnie rzetelny, uwzględniający wszystkie rodzaje robót i składniki kosztów.
 - Cena musi zawierać również koszt wszystkich prac towarzyszących i tymczasowych.
 - Cena ofertowa i wartości muszą być wyrażone w złotych polskich (PLN) niezależnie od wchodzących w jej skład elementów, z zaokrągleniem do dwóch miejsc po przecinku. W złotych polskich będą również prowadzone rozliczenia między Zamawiającym a Wykonawcą
 - Zamawiający zastrzega sobie prawo do prowadzenia postępowania również w przypadku złożenia tylko jednej oferty.
 - Zamawiający zastrzega sobie prawo odstąpienia od niniejszego postępowania bez wyłonienia Wykonawcy i bez podawania przyczyn.
 - Niniejsze zapytanie ofertowe nie stanowi oferty zawarcia umowy lub zlecenia usług w rozumieniu przepisów kodeksu cywilnego.
 - Potencjalni Wykonawcy nie będą uprawnieni do występowania z jakimikolwiek roszczeniami pieniężnymi lub niepieniężnymi wobec Zamawiającego w związku niniejszym zapytaniem ofertowym, w tym z tytułu poniesionych przez nich kosztów i szkód, w szczególności w przypadku odstąpienia przez niego od postępowania lub wyboru innego Wykonawcy.
 
Termin związania ofertą wynosi 30 dni.
- Wykaz załączników będących integralną częścią zapytania ofertowego
- Formularza oferty
 - Wzór umowy
 - Wykaz zrealizowanych termomodernizacji
 - Kserokopie dowodu wniesienia wadium
 
 
Ze względu na architekturę budynku, zalecamy przeprowadzenie wizji lokalnej. Prosimy w szczególności o zwrócenie uwagi na stronę balkonową budynku. Zalecamy zwrócić szczególną uwagę na jej architekturę, która może generować dodatkowe trudności jeśli chodzi o warunki usytuowania rusztowania i wykonywania robót.
Pliki do pobrania:
Skontaktuj się z nami: